Manavgat - Reisverslag uit Manavgat, Turkije van Eygje Edel-Dekker - WaarBenJij.nu Manavgat - Reisverslag uit Manavgat, Turkije van Eygje Edel-Dekker - WaarBenJij.nu

Manavgat

Door: Peter Daudey

Blijf op de hoogte en volg Eygje

29 April 2013 | Turkije, Manavgat

Vandaag, maandag 29 april, moest ‘helaas’ het programma worden omgegooid – vanwege de warmte…
Op voorstel van de reisleiding, werd het bezoek aan Aspendos geschrapt. Mooi theater en waterwerken, jammer, maar dat moet dan maar een andere keer. Zonder gekheid, we moeten toch wel constateren dat we het met het weer niet beter hadden kunnen treffen. De hele reis hebben we tussen 17 en 23 graden gehad en dat was perfect voor alle bezichtigingen! Nu de laatste twee dagen 30+ graden, dat is gewoon een toegift!
We vertrokken na het ontbijt richting de watervallen van Manavgat - op 15 minuten rijden van het hotel. De foto’s spreken voor zich. Vervolgens ging het naar de bazaar, waar iedereen zijn ding kon kopen. Teun Westdijk kocht een echte Rolex, maar gelukkig goed betaalbaar. Het geheim? In Turkije kun je heel goed afdingen, dus hij heeft hem voor een prikkie! Boze tongen beweren dat het een imitatie was. Teun: “Als dat zo zou zijn, dan zou Rolex morgen beginnen mijn exemplaar na te maken”.
Het kostte Ufuk, onze gids, wel geruime tijd om het gezelschap weer bij elkaar te drijven. De markt bestreek een gigantisch oppervlak, en de bus kon niet op de afgesproken plek terecht. Hij komt echter uit een familie van schaapherders, en met behulp van wat herdershonden (Erika en Gerben) en zijn staf (mobieltje) lukte hem dat moeiteloos.
Met het uitgespaarde geld had Ufuk een boot voor ons geregeld, die ons in drie kwartier naar de monding van de rivier voer. Daar werd de lunch aan boord gebracht, op houtvuur gegrilde forel of kip en salade. Na een uurtje zwemmen en/of zonnen vertrokken we weer. Onderweg zagen we nog de prachtige moskee van Manavgat, maar die lieten we (natuurlijk) links liggen.
Aan het strand waren echter geen douches, dus waren we gedwongen om bij het hotel terug, het zout goed af te spoelen…. Nu alleen nog even het diner en de avondsluiting, maar dat kan helaas niet meer mee in dit verslag.

• 29 April 2013 - 18:47

Karel & Joke Honders:

Dag allemaal,

Wat ontzettend jammer dat het bezoek aan Aspendos niet is doorgegaan. Dit is echt 1 van de meest mooist overgebleven Romeinse theaters in de wereld. Wij hebben in Jordanie veel gezien maar deze theater is 1 van de weinige die na zo,n 2000 jaar zo goed in takt is gebleven.
    Heerlijk dat mooie weer, geniet er nog maar even van want ondanks het zonnetje blijft er bij ons toch steeds een koud windje waaien.
    Nou Teun....wij hopen voor je dat je geluk hebt met de Rolex !!!!?
    Beste mensen, een hele fijne maar vooral een behouden terugreis naar Nederland toegewenst. Geniet nog even van de laatste Turkse uurtjes. Wij hopen jullie zondagmorgen na de dienst tijdens het koffiedrinken te spreken over jullie geweldige belevenissen.
    Hartelijke groet Karel & Joke Honders

• 29 April 2013 - 19:06

Hanneke:

Hoi mam,

Wat een heerlijke "laatste dag".
    Morgen een goede terugreis toegewenst en tot gauw,
    groet, Berend, Jan en Hanneke

• 29 April 2013 - 19:19

Ingeborg En Daan:

Hallo allemaal,
    Ondanks daat het bezoek aan Aspendos niet doorging, hebben jullie vandaag toch wel weer hele mooie dingen gezien. En wat een heerlijk weer hebben jullie deze reis gehad, heel wat lekkerder temperatuurtje dan hier. We wensen jullie nog een gezellige avond en morgen een goede en veilige terugreis naar Nederland en tot zondag na de dienst.
    Hartelijke groeten van Ingeborg en Daan

• 29 April 2013 - 20:12

Heleen Bijl-Breure:

lieve Liesbeth

niet voor te stellen, daar zo warm en hier flink koud. maar morgen zal het beter zijn.
    nog een fijne dag verder en een behouden thuiskomst.
    de DVD zit al in de recorder om alles voor je op te nemen.
    groetjes Heleen

• 29 April 2013 - 22:53

Anja:

Ha lieve ouders en rest van de groep! Nog even genieten & goede reis! Veel liefs, Anja, Pat, Oscar & Lilly