Cappadocië - Reisverslag uit Nevşehir, Turkije van Eygje Edel-Dekker - WaarBenJij.nu Cappadocië - Reisverslag uit Nevşehir, Turkije van Eygje Edel-Dekker - WaarBenJij.nu

Cappadocië

Door: Eygje

Blijf op de hoogte en volg Eygje

24 April 2013 | Turkije, Nevşehir

Vandaag moesten we weer vroeg op, het zou een vrij lange rit worden met 2 bezoeken onderweg.Het was prachtig weer, en we genoten van het wisselende landschap.Veel weiden, maar ook dorre gronden, een beetje woestijnachtig etc.Onze eerste stop was bij de Sultan Karavanserai Dit is een plaats waar vroeger de reizigers overnachten. Het zag er nog heel mooi uit en gaf ook een gevoel alsof de mensen met de kamelen zo binnen zouden komen. We konden ook nog bovenop een gebouw, waardoor we een mooi uitzicht over alles hadden. vervolgens reden we weer een poosje en stopten bij een ondergrondse stad.Deze zijn er nog verschillende in Turkije, men maakte een dierenverblijf, keuken en kamer in het tufsteen en kon er echt wonen.Bij de uitgang stonden vele dames die allemaal poppen gemaakt hadden en die wilden verkopen, ze riepen zeer luid één euro,één euro, het was een geweldig kabaal, maar het had wel succes, want er zijn er verschillende verkocht! En toen Cappadocië, hier kom je woorden voor te kort, en ook foto's kunnen niet weergeven wat we gezien hebben. We reden er rond, en de gids wist diverse plaatsten waar het op dat moment mooi was om te stoppen, het was geweldig en je komt onder de indruk van de machtige schepping van onze God. Na de rondrit kwamen we in ons hotel, waar we weer een prima maaltijd hadden. De avondsluiting is altijd een mooie afsluiting van de dag waarin Ds. Bakelaar een stukje leest en we met elkaar een aantal liederen zingen. Vervolgens ging een groep vroeg naar bed want die moeten om 5.00 uur op voor de ballonnenvaart, de rest mag tot 7.45 uitslapen.

• 25 April 2013 - 07:09

Dick En Marry:

Jullie genieten, zo te lezen, enorm. Schitterend ook die foto's; in gedachten reizen we op die manier mee. Turkijë is zo'n mooi land, dat hebben we zelf al vele jaren ervaren. Veel plezier nog

• 25 April 2013 - 07:24

Aad & Hanneke:

Beste reizigers,

Uit jullie verhalen blijkt wel dat jullie genieten van al het moois ! Eygje bedankt voor het schrijven en plaatsen van het verslag en de mooie plaatjes erbij!
    We blijven jullie volgen en zijn stiekum een beetje jaloers;-).

Groetjes,

Hanneke

• 25 April 2013 - 07:36

Jeanette Rodenburg:

Beste Liesbeth en alle anderen,
    Wat hebben jullie weer veel moois gezien!
    Bedankt voor de update. Erg leuk.
    Hartelijke groet,
    Jeanette

• 25 April 2013 - 10:12

Ingeborg En Daan:

Wat hadden jullie weer een prachtige dag, zoveel bezienswaardigheden. Prachtige foto's, we genieten zo met jullie mee. Iedere dag zijn we weer benieuwd naar het reisverslag en de foto's. We blijven jullie volgen. Hartelijke groeten, Ingeborg en Daan

• 25 April 2013 - 10:52

Ouders Bakelaar:

Lieve Bas en Jet en andere reizigers,

Indrukwekkend om jullie verhalen te lezen. Wij krijgen er ook zin in.
    We genieten een beetje mee tijdens het lezen van jullie verslagen en bij het bekijken van de foto's.

Zoals we al eerder berichtten, per sms, gaat het met de kinderen(en ook met ons) goed.
    Naar mate de tijd vordert kunnen we wel merken dat ze jullie beginnen te missen.
    Het is nu meer "gewoon" dat opa en oma hier de scepter zwaaien; ze gedragen zich nu o.i. gewoon zo als ze zijn. Prima zo!

Debora en Barend hebben na schooltijd gelegenheid om hun projecten te laten zien; dus oma gaat alles bekijken.
    Ruth heeft haar stagedag bij boekhandel Smit. Leuk dat ze daar werkt. We kennen die boekhandel nog van de tijd dat Arilene op de PABO zat.

Jullie een mooie reis verder en wij kijken uit naar de verslagen.

Hartelijke groet aan allen,

mama/papa.

• 25 April 2013 - 11:41

Joke En Sybren :

Bij het lezen van jullie verslagen en het bekijken van de foto's hebben jullie al heel wat moois gezien.
    Wij genieten ook mee van jullie reis en wensen jullie nog een paar mooie dagen toe en voor aan het eind een veilige vlucht naar huis.

Met een hartelijke groet aan allen.

• 25 April 2013 - 14:22

Rob En Therèse:

Hallo,

Het valt ons wel op dat veel berichten beginnen met 'vandaag moesten we vroeg op'. Dat is niet echt uitslapen (o)pa ;-)!
    Ziet er allemaal prachtig uit in ieder geval. Geniet van jullie reis verder!

Groet,

Rob, Therèse, Maartje en Famke

• 25 April 2013 - 15:50

Anton, Anuschka, Marvin En Wesley:

Hallo oma Lena,

Wat een mooie foto's worden er gemaakt en wat een leuke stukjes. We kunnen goed bijhouden wat jullie allemaal beleven.

Nog heel veel plezier en geniet van de rest van de reis.

Groetjes en dikke knuffels van
    Anton, Anuschka, Marvin en Wesley (helemaal gelukkig uit het gips)

• 25 April 2013 - 17:14

Thera :

Lieve allemaal, al weer vroeg uit bed? Herinneringen aan Israel komen zomaar boven...Jullie moeten vast bijkomen volgende week! Maar dat het de moeite waard is, dat blijkt wel uit de verhalen en de foto's. Het was hier vandaag ook best lekker hoor (20 gr. op een Katwijks terrasje in de zon) , maar het uitzicht haalde het niet bij dat wat jullie zo af en toe zien, echt heel mooi! Daar zijn vast vele foto's van gemaakt, we zijn benieuwd! Geniet er weer van, groetjes, Thera

• 25 April 2013 - 18:25

Marloes:

Foto's zien er indrukwekkend uit!

• 25 April 2013 - 21:03

Henriette Wullink:

He, hallo....
    Wat een supermooie foto,s...
    Had dit soort landschappen niet verwacht in Turkije.
    Ik heb zo het vermoeden dat pa meer door zijn fototoestel kijkt dan door zijn bril:-)

Ik hoop dat jullie nog een hele mooie reis hebben...en dat jullie er wat van maken met elkaar.

Doe ff lekker een tukkie tussen de middag is mijn advies....:-)
    Jullie moeten er inderdaad vaak vroeg uit.

Ps: met de kids alles goed. Loek wordt al minder kwaad wanneer hij niet naar oma kan.

Dikke kus ons

• 25 April 2013 - 21:04

Ma En Ruud:

Dag Liesbeth,

Wij hebben de mooie foto's bekeken.
    Ziet er erg mooi uit!

Heb je het naar je zin?

De de hele groep de hartelijke groeten en geniet nog even van je verblijf.

Hartelijke groet,

Ma (en Ruud)

• 25 April 2013 - 21:06

Henriette:

En pap, met een beetje fantasie is Cappadocie, Patagonie:-)

• 26 April 2013 - 12:06

Dick En Lammy:

Beste Eijgje en Wim en reisgenoten,

Cappadocië, ja dat is de moeite van de lange reis waard. Ook wij hopen er nog eens te komen. Een beetje jaloers zijn we wel om al het moois wat jullie hebben gezien en te zien krijgen. Als vroegere 'Goed Idee-reizigers' wensen we jullie voor de komende dagen: bon voyage!

Dick en Lammy

• 27 April 2013 - 14:28

Anja:

Ziet er super mooi uit zeg, staat nu ook op ons reis verlanglijstje!!! Dikke knuffels, Anja, Pat en de kinderen