Aphrodias en Pamukkale - Reisverslag uit Hieropolis, Turkije van Eygje Edel-Dekker - WaarBenJij.nu Aphrodias en Pamukkale - Reisverslag uit Hieropolis, Turkije van Eygje Edel-Dekker - WaarBenJij.nu

Aphrodias en Pamukkale

Door: Harry Kaspers

Blijf op de hoogte en volg Eygje

22 April 2013 | Turkije, Hieropolis

Maandagochtend, vroeg op (06.00 uur) Vertrek om 07.30 uur. Nu gaan we het binnenland in en verlaten voorlopig de kust.
Bij de olijvenoogst ligt het eraan wanneer er wordt geplukt. Zowel de groene/zwarte olijven komen van dezelfde boom. Het tijdstip van de pluk is bepalend voor de kleur.
In het dal van Soke zijn veel katoenplantages. Daar komen veel seizoenarbeiders naar toe. Zij plukken handmatig de katoen. En zij worden per geplukte kg. betaald
Wij rijden eerst naar Aphrodisias, de antieke stad van Aphrodite. Deze stad bezoeken wij met een gedegen uitleg van onze gids Ufuk
Volgens de gids is Turkije geen islamitisch land, het is wel een land waar veel islamieten wonen. Bij een islamitisch land zou de vrijdag dan een vrije dag zijn. Nu zijn er 2 vrije dagen net zoals in Nederland (zaterdag/zondag)
Aphrodisias is een mooie oude/antieke stad. Met een mooi stadion met 25.000 zitplaatsen. Met 2 in-uitgangen. Er werden vooral athletiek wedstrijden gehouden.
Veel archeologie ligt nog steeds onder de grond.
Na de lunch met veel streekgerechten gaan we naar de kalkterrassen van Pamukkale. Warmwaterbronnen met geneeskrachtige mineralen.
Ook gingen we naar Necropolis en Hierrapolis met het theater en de grote thermen. Bovendien werd volgens de overlevering Filippus hier
Om 19.00 uur kwamen we in het hotel aan. Een prima hotel met goede bedden en zwembaden.
Enkelen gingen na het diner nog even zwemmen, en zagen er de volgende morgen veel jonger uit.

• 23 April 2013 - 19:48

Ingeborg En Daan:

Dag allemaal,
    Dat was een lange dag, maar zo te lezen hebben jullie wel veel mooie en interessante dingen gezien en gehoord. We zijn benieuwd naar het verslag van vandaag. Morgen alvast een fijne dag weer gewenst.
    Hartelijke groeten van Ingeborg en Daan

• 23 April 2013 - 19:57

Hanneke:

Hoi mama en reisgenoten,

Het blijft leuk om elke keer zo'n verhaal te lezen. En dan zóveel foto's.....
    Ik zie jullie wel steeds met een jas aan. Is het zo koud daar?
    Hopelijk wordt het dan nu in het binnenland wat warmer.
    Nog een fijne tijd toegewenst, groet uit Gouda, Hanneke

• 23 April 2013 - 20:12

Janwillem:

Hè papa leuk weer km te lezen!! Hier alles ok, dan behoud toch d'r paard, super fijn voor d'r!!! Jesse Willen we toch op de rank, over 2 weken gesprek plus aanmelden! Jesse mist jullie wel hoor dikke kus jw

• 23 April 2013 - 20:13

Janwillem:

En mama haha

• 23 April 2013 - 20:49

Jeanette Rodenburg:

Beste Liesbeth en alle anderen,
    Wat een mooie foto's. Ik denk dat jij het bent, Liesbeth, die een foto staat te maken :-) (Foto 00153)
    Dat wordt vast een mooi album. Bedankt weer voor de update. Zo reis ik een beetje mee.
    Hartelijke groet,
    Jeanette

• 23 April 2013 - 21:51

Gré De Regt:

Dag Jo en Teus en reisgenoten,
    Vanuit een warm en zachte regen, vorige week zonnig met lichte nachtvorst, Nederland, volg ik jullie reis. Jullie krijgen veel interesants te zien. Was zondag bij Jolanda en Bracha liep op haar blote voetjes buiten, dus zo warm was het, 's nachts had het gevroren.
    Goede reis verder, groeten Gré

• 23 April 2013 - 22:34

Daan En Christine:

Ha allemaal,

Prachtig die kalkrotsen, heel bijzonder om te zien!
    Erg leuk dat jullie er zoveel foto's bij plaatsen.
    Liesbeth, bedankt voor de tas!

Fijne dagen met elkaar!
    Groetjes,
    Daan en Christine

• 23 April 2013 - 22:42

Judith:

Lieve papa en mama en medereizigers,

Wat leuk om de groepsfoto te zien (ik zie nog wat bekende gezichten). Spreken jullie al wat woordjes turks? Fijne reis nog verder en hopelijk niet dagelijks zo vroeg opstaan.

Veel liefs uit Rotterdam!

Judith

• 23 April 2013 - 22:52

Berna:

Hoi Liesbeth,

Leuk om je zo te volgen! Prachtige foto's ook. Ik zit steeds te turen of ik je zie en ik heb je al een paar keer gespot. Ik lees het braaf voor aan de cavia's maar die hebben meer interesse voor de andijvie.... Het gaat prima met ze hoor! Ze zijn lekker druk en we hebben een hooirol voor ze gekocht, dat vinden ze enorm interessant. Ze rennen er met z'n 2-en doorheen en knagen het hooi eraf.
    Nog een hele fijne tijd en ik hoop dat jullie nog wat zon krijgen want de luchten zien er nog veel te bewolkt uit!

Groetjes!